Ustawy z dnia 4 lutego 2011 r.
o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, określającej:
- zasady organizowania i funkcjonowania opieki nad dziećmi w wieku do lat 3;
- warunki świadczonych usług;
- kwalifikacje osób sprawujących opiekę;
- zasady finansowania opieki;
- nadzór nad warunkami i jakością sprawowanej opieki
oraz
Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 4 kwietnia 2011 r.
w sprawie zakresu programów szkoleń dla opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym, wolontariusza oraz dziennego opiekuna
Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Św.
wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i zapotrzebowaniom rynku pracy przedstawia ofertę szkoleń dla osób,
które chciałyby podjąć pracę i sprawować opiekę nad dziećmi do lat 3
- Szkolenie dla opiekunów w żłobku lub klubie dziecięcym (280 godzin)
- Szkolenie dla dziennego opiekuna (160 godz.)
- Szkolenie uzupełniające, dla opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym (80 godz.)
- Szkolenie dla wolontariusza (40 godz.)
- Szkolenie uzupełniające dla dziennego opiekuna (40 godz.)
- Wspieranie zdolności dzieci w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej - 43 godz.
- wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (do 8 roku życia) – 46 godz.
- Język migowy – 67 godz.
- Autyzm dziecięcy. Techniki wspomagające edukację oraz funkcjonowanie dziecka autystycznego oraz dziecka z zespołem aspergera – 37 godz.
- Animacja społeczno-kulturowa w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – 42 godz.
- Animacja społeczno-kulturowa młodzieży i dorosłych – 42 godz.
Certyfikowany kurs dla pracowników oświaty
Udzielanie pierwszej pomocy
Kurs w zakresie udzielania pierwszej pomocy dla nauczycieli i wychowawców Kurs w zakresie udzielania pierwszej pomocy jest skierowany w szczególności do pracowników szkół, przedszkoli oraz żłobków. Osoby zajmujące się na co dzień dziećmi powinny posiadać wiedzę jak właściwie zareagować, gdy jeden z ich podopiecznych ulegnie wypadkowi.
L.p. | TEMAT SZKOLENIA | liczba godzin |
1 |
Wybrane regulacje prawne z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Zasady postępowania na miejscu zdarzenia, bezpieczeństwo własne. |
0,5 |
2 | Resuscytacja krążeniowo – oddechowa u dorosłych, niemowląt i dzieci. Łańcuch przeżycia. Resuscytacja krążeniowo – oddechowa z użyciem defibrylatora AED. Pozycja bezpieczna. |
1 |
3 | Ciało obce w drogach oddechowych, zakrztuszenie – pierwsza pomoc | 0,5 |
4 | Stany zagrożenia życia pochodzenia zewnętrznego: pierwsza pomoc w przypadku zranienia, krwotoków, urazów głowy, urazów klatki piersiowej i brzucha. Postępowanie ratunkowe w oparzeniach, odmrożeniach i podtopieniu |
1,5 |
5 | Stany zagrożenia życia pochodzenia wewnętrznego: pierwsza pomoc w omdleniu, hipoglikemii, napadzie drgawek, zawale mięśnia sercowego i udarze mózgu | 1 |
6 | Ćwiczenia praktyczne | 1,5 |
RAZEM: | 6 |
PROGRAM
Poruszane zagadnienia podczas szkolenia:
- prawne aspekty udzielania pierwszej pomocy
- zarządzanie na miejscu zdarzenia
- stany zagrożenia życia
- zadławienie dziecka
- utrata przytomności
- postępowanie przy zatrzymaniu oddechu
- postępowanie z ciałem obcym w ciele dziecka
- urazy kostno-stawowe
- opatrywanie zranień, krwotoków, oparzeń
- zatrucia pokarmowe
- ukąszenia, kleszcze
- nagłe stany chorobowe (padaczka, cukrzyca, zawał, udar, astma, wstrząs anafilaktyczny)
- resuscytacja krążeniowo- oddechowa i użycie defibrylatora AED
- apteczka pierwszej pomocy
- komunikacja z dyspozytorem ratownictwa medycznego
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE
- udział w szkoleniu
- profesjonalnie przeprowadzoną usługę dydaktyczną
- wykłady oraz ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem najnowszego sprzętu medycznego
- wydanie zaświadczeń o ukończeniu szkolenia
Szkolenia przygotowujące nauczycieli
do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY
Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim zaprasza na szkolenie przygotowujące nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy.
Posiadamy najnowocześniejszy sprzęt szkoleniowy !
Kurs daje nauczycielom kwalifikacje do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (T. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1289) oraz ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (T.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 882, z późń. zm.).
Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy.
Zaświadczenie jest ważne przez okres 5 lat od dnia wydania.
Czas trwania: 30 godzin dydaktycznych
Zajęcia odbywają w siedzibie WSBiP w Ostrowcu Św., ul. Akademicka 12,
27-400 Ostrowiec Św.
Udział w całym szkoleniu: 450 zł / osoba.
Zachęcamy do zgłoszeń grupowych wówczas cena ustalana jest indywidualnie.
Warunkiem uruchomienia kursu jest zebranie wymaganej, minimalnej liczby osób zainteresowanych – 8 osób
Szkolenie dla opiekunów w żłobku
lub klubie dziecięcym (280 godzin)
Kwalifikacje słuchaczy:
Szkolenie adresowane jest do osób posiadających co najmniej wykształcenie średnie, nie mających doświadczenia w pracy z dziećmi w wieku do lat 3
W programie zajęć:
1. Psychopedagogiczne podstawy rozwoju jednostki
o adaptacja jako rezultat rozwoju
o przebieg rozwoju jednostki w cyklu życia
o uwarunkowania procesu rozwoju jednostki
o osiągnięcia rozwojowe w poszczególnych etapach życia jednostki
2. Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa
o zadania rozwojowe w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym
o aspekty rozwoju dziecka – charakterystyka zmian w zakresie rozwoju poznawczego, psychospołecznego i motorycznego na poszczególnych etapach życia
o źródła szans i zagrożeń dla rozwoju dziecka do lat
o neurologiczne podstawy rozwoju dziecka
o mechanizmy rozwoju dziecka
3. Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka
o rozpoznawanie potrzeb rozwojowych dziecka
o planowanie i dokumentowanie rozwoju dziecka (powitanie, pożegnanie, posiłki, czynności higieniczne, odpoczynek, zabawa)
o kreowanie przedmiotowego i społecznego środowiska rozwoju dziecka
o opieka pielęgnacyjna i zdrowotna nad dzieckiem prawidłowo i nieprawidłowo rozwijającym się;
o zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka- zabawy eksploracyjne, muzyczne, rytmiczne, plastyczne i techniczne
o wprowadzenie dziecka w kulturę
o budowanie relacji społecznej z dzieckiem, rodzicami i lokalnymi służbami odpowiedzialnymi za rozwój dziecka
4. Kompetencje opiekuna dziecka
o odpowiedzialność prawna opiekuna;
o podstawy medycyny ratunkowej (udzielanie dziecku pierwszej pomocy);
o przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy;
o umiejętności radzenia sobie ze stresem i rozwiązywanie problemów
o emisja głosu;
5. Praktyki zawodowe
Szkolenie dla dziennego opiekuna (160 godz.)
Kwalifikacje słuchaczy:
Szkolenie jest kierowane do wszystkich osób, które chcą podjąć pracę w charakterze dziennego opiekuna.
W programie zajęć:
1. Rozwój dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa
o aspekty rozwoju dziecka – charakterystyka zmian w zakresie rozwoju poznawczego psychospołecznego i motorycznego na poszczególnych etapach życia
o źródła szans i zagrożeń dla rozwoju dziecka do lat 3
o mechanizmy rozwoju dziecka
2. Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka
o rozpoznawanie potrzeb rozwojowych dziecka
o planowanie i dokumentowanie rozwoju dziecka (powitanie, pożegnanie, posiłki, czynności higieniczne, odpoczynek, zabawa)
o kreowanie przedmiotowego i społecznego środowiska rozwoju dziecka
o opieka pielęgnacyjna i zdrowotna nad dzieckiem prawidłowo i nieprawidłowo rozwijającym się:
o zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka- zabawy eksploracyjne, muzyczne, rytmiczne, plastyczne i techniczne
o wprowadzanie dziecka w kulturę
o budowanie relacji społecznej z dzieckiem, rodzicami i lokalnymi służbami odpowiedzialnymi za rozwój dziecka
3. Kompetencje opiekuna dziecka
o odpowiedzialność prawna opiekuna;
o podstawy medycyny ratunkowej (udzielanie dziecku pierwszej pomocy);
o przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy;
4. Praktyki zawodowe
Szkolenie uzupełniające, dla opiekuna w żłobku
lub klubie dziecięcym (80 godz.)
Kwalifikacje słuchaczy:
Szkolenie adresowane jest do osób, które posiadają wykształcenie co najmniej średnie oraz 2-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi do lat 3 ale nie pracowali z dziećmi w wieku do lat 3 przez okres co najmniej 6 miesięcy bezpośrednio przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun.
Osoby te zobowiązane są w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia pracy na stanowisku opiekuna odbyć 80-godzinne szkolenie.
W programie zajęć:
1. Stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka
o rozpoznawanie potrzeb rozwojowych dziecka
o źródła szans i zagrożeń dla rozwoju dziecka do lat 3
o wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – stymulacja rozwoju motoryki małej i dużej, wspieranie rozwoju procesów poznawczych, rozwijanie emocji i uczuć, wspomaganie rozwoju społecznego dziecka w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym
o innowacyjne metody planowania, organizowania, monitorowania i dokumentowania procesu rozwoju dziecka
o budowanie relacji społecznej z dzieckiem, rodzicami i lokalnymi służbami odpowiedzialnymi za rozwój dziecka
2. Kompetencje opiekuna dziecka
o odpowiedzialność prawna opiekuna;
o umiejętności radzenia sobie ze stresem i rozwiązywania problemów
Szkolenie dla wolontariusza (40 godz.)
Kwalifikacja słuchaczy:
Szkolenie kierowane jest do wszystkich osób, które chcą podjąć pracę w charakterze wolontariusza.
W programie zajęć:
1. Udzielanie dziecku pierwszej pomocy.
2. Opieka pielęgnacyjna.
3. Stymulowanie rozwoju dziecka przez organizowanie zabaw: eksploracyjnych, muzycznych, rytmicznych, plastycznych i technicznych
Szkolenie uzupełniające dla dziennego opiekuna (40 godz.)
Kwalifikacje słuchaczy:
Szkolenie kierowane jest do osób, posiadających kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
lub pedagoga opiekuńczo – wychowawczego
nie posiadających doświadczenia w pracy z dziećmi w wieku do lat 3
W programie zajęć:
1. Udzielanie dziecku pierwszej pomocy.
2. Zagadnienia związane z umiejętnością rozwiązywania problemów i radzenia sobie ze stresem
3. Innowacyjne metody stymulacji rozwoju dziecka